Příjem žádostí na chodníky a cyklostezky spuštěn

Státní fond dopravní infrastruktury zveřejnil nová Pravidla pro poskytování příspěvků. Příjem žádostí probíhá do 27. 6. 2025. Pojďme se společně podívat, jaké změny nás čekají a co žadatelé budou muset splnit.

Zuzana Šlížková

11. 3. 2025
chodníky a cyklostezky

PŘÍJEM ŽÁDOSTÍ

Do 27. 6. 2025

Míra podpory

Největší změnu zaznamenáváme ve snížení procentuální výše příspěvků a to na 75 % u bezbariérových chodníků a na 90 % u cyklostezek.

Nejprve si řekneme, jaké základní podmínky musí projekt splňovat:

  • Chodníky můžeme realizovat podél silnic I., II., III. třídy, nebo místních komunikací schválených v záměru Národního rozvojového programu mobility pro všechny.
  • Cyklostezku budujeme jako místní komunikaci IV. třídy, nebo účelovou komunikaci, ze které je vyloučen provoz silničních motorových vozidel.
  • V obou případech zvyšujeme bezpečnost chodců nebo cyklistů.
  • Celá pěší, nebo cyklistická trasa musí být celistvá, bezpečná a bezbariérově řešená.
  • Trasa cyklostezky musí splňovat návaznost na stávající stezky, případně pěší trasy, nebo se napojovat na objekty občanské vybavenosti, provozoven ekonomických subjektů (s více než 50 zaměstnanci) a dopravně napojovaných zastávek veřejné dopravy.
  • K projektu musíme mít připravené statistické údaje o intenzitě dopravy a doložit nehodovost na daném úseku.
  • Projekt na chodníky musí získat minimálně 40 bodů, na cyklostezky minimálně 30. Body můžeme získat především za délku plánované trasy, velkou intenzitu dopravy a ekonomickou náročnost celého projektu.
  • Projekt musí být zpracován v souladu se zákonem o územním plánování a stavebním řádu, novým stavebním zákonem a normy na bezbariérové užívání staveb dle ČSN 73 4001) a nesmí být starší než 6 let.

Co vše můžeme v rámci projektu realizovat?

  • Výstavbu nebo rekonstrukci bezbariérových chodníků a cyklostezek.
  • Výstavbu nebo rekonstrukci míst pro přecházení, sdružené přechody pro chodce a přejezdy pro cyklisty.
  • Nasvětlení přechodů pro chodce, sdružených přechodů pro pěší a cyklisty, nebo přejezdů pro cyklisty dle technických kvalitativních podmínek.
  • Zřizování jízdních pruhů pro cyklisty.
  • Výstavba, rekonstrukce nebo bezbariérové úpravy nástupišť linkových spojů a veřejné hromadné dopravy (MHD, integrované dopravy atd.) podél autobusových zastávek.
  • Výstavba, rekonstrukce nebo stavební úprava vlastních autobusových zálivů.
  • Úpravy vjezdu do obce.
  • Světelné signalizační zařízení pro řízení provozu na izolované dynamicky řízené křižovatce.
  • Měřiče rychlosti vozidel s informativními ukazateli okamžité rychlosti vozidel.

Jaké jsou nejčastější chyby v projektových dokumentacích? Připojte se na náš na webinář 8. 4. 2025 od 10 hodin a dozvíte se vše nezbytné k podání žádosti o dotaci.

Co si připravit k žádosti?

  • Průvodní list.
  • Popis a charakteristiku akce s pasportem, intenzitou dopravy, statistikou nehodovosti, situační mapky a soulad s koncepčními dokumenty.
  • Oceněný soupis prací.
  • Stavební povolení (nemusí být pravomocné).
  • Projektovou dokumentaci v souladu s výše uvedenými zákony a normami (nesmí být starší než 6 let).
  • Situaci stavby v měřítku 1:250.
  • Kladné stanovisko odboru dopravy krajského úřadu a stanovisko Policie ČR.

Nevíte si rady s přípravou a podání žádosti? Chcete mít jistotu, že Váš projekt projde? Kontaktujte nás a naši manažeři Vám s přípravou rádi pomohou.

Chcete být i nadále v obraze? Sledujte nás.

Zuzana Šlížková

Zuzana je součástí obchodního týmu a věnuje se převážně dotacím pro města a obce. Setkat se s ní ale můžete i jako firemní zákazníci. Společně s projektovým oddělením nastaví váš záměr, tak aby vyhovoval všem podmínkám daných výzev.

MÁM ZÁJEM O DOTACE

Vyplňte formulář a my se vám co nejdříve ozveme zpět. 

    *povinné pole





    Přejít nahoru