Příjem žádostí na chodníky a cyklostezky spuštěn

PŘÍJEM ŽÁDOSTÍ
Do 27. 6. 2025
Míra podpory
Největší změnu zaznamenáváme ve snížení procentuální výše příspěvků a to na 75 % u bezbariérových chodníků a na 90 % u cyklostezek.
Nejprve si řekneme, jaké základní podmínky musí projekt splňovat:
- Chodníky můžeme realizovat podél silnic I., II., III. třídy, nebo místních komunikací schválených v záměru Národního rozvojového programu mobility pro všechny.
- Cyklostezku budujeme jako místní komunikaci IV. třídy, nebo účelovou komunikaci, ze které je vyloučen provoz silničních motorových vozidel.
- V obou případech zvyšujeme bezpečnost chodců nebo cyklistů.
- Celá pěší, nebo cyklistická trasa musí být celistvá, bezpečná a bezbariérově řešená.
- Trasa cyklostezky musí splňovat návaznost na stávající stezky, případně pěší trasy, nebo se napojovat na objekty občanské vybavenosti, provozoven ekonomických subjektů (s více než 50 zaměstnanci) a dopravně napojovaných zastávek veřejné dopravy.
- K projektu musíme mít připravené statistické údaje o intenzitě dopravy a doložit nehodovost na daném úseku.
- Projekt na chodníky musí získat minimálně 40 bodů, na cyklostezky minimálně 30. Body můžeme získat především za délku plánované trasy, velkou intenzitu dopravy a ekonomickou náročnost celého projektu.
- Projekt musí být zpracován v souladu se zákonem o územním plánování a stavebním řádu, novým stavebním zákonem a normy na bezbariérové užívání staveb dle ČSN 73 4001) a nesmí být starší než 6 let.
Co vše můžeme v rámci projektu realizovat?
- Výstavbu nebo rekonstrukci bezbariérových chodníků a cyklostezek.
- Výstavbu nebo rekonstrukci míst pro přecházení, sdružené přechody pro chodce a přejezdy pro cyklisty.
- Nasvětlení přechodů pro chodce, sdružených přechodů pro pěší a cyklisty, nebo přejezdů pro cyklisty dle technických kvalitativních podmínek.
- Zřizování jízdních pruhů pro cyklisty.
- Výstavba, rekonstrukce nebo bezbariérové úpravy nástupišť linkových spojů a veřejné hromadné dopravy (MHD, integrované dopravy atd.) podél autobusových zastávek.
- Výstavba, rekonstrukce nebo stavební úprava vlastních autobusových zálivů.
- Úpravy vjezdu do obce.
- Světelné signalizační zařízení pro řízení provozu na izolované dynamicky řízené křižovatce.
- Měřiče rychlosti vozidel s informativními ukazateli okamžité rychlosti vozidel.
Jaké jsou nejčastější chyby v projektových dokumentacích? Připojte se na náš na webinář 8. 4. 2025 od 10 hodin a dozvíte se vše nezbytné k podání žádosti o dotaci.
Co si připravit k žádosti?
- Průvodní list.
- Popis a charakteristiku akce s pasportem, intenzitou dopravy, statistikou nehodovosti, situační mapky a soulad s koncepčními dokumenty.
- Oceněný soupis prací.
- Stavební povolení (nemusí být pravomocné).
- Projektovou dokumentaci v souladu s výše uvedenými zákony a normami (nesmí být starší než 6 let).
- Situaci stavby v měřítku 1:250.
- Kladné stanovisko odboru dopravy krajského úřadu a stanovisko Policie ČR.
Nevíte si rady s přípravou a podání žádosti? Chcete mít jistotu, že Váš projekt projde? Kontaktujte nás a naši manažeři Vám s přípravou rádi pomohou.
Zuzana Šlížková
Zuzana je součástí obchodního týmu a věnuje se převážně dotacím pro města a obce. Setkat se s ní ale můžete i jako firemní zákazníci. Společně s projektovým oddělením nastaví váš záměr, tak aby vyhovoval všem podmínkám daných výzev.
Související články
MÁM ZÁJEM O DOTACE
Vyplňte formulář a my se vám co nejdříve ozveme zpět.