Případová studie: Co přinesla kompletní digitalizace českému výrobci doplňků stravy?

Majitelé firem často hledají způsoby, jak zjednodušit provoz, ušetřit čas a snížit náklady. Odpovědí může být digitalizace – podívejte se, jak jedna z předních českých firem vyrábějících doplňky stravy kompletně digitalizovala celý podnik pomocí pokročilého ERP systému. Jak příprava projektu probíhala a co bylo klíčové pro úspěšnost?

Tereza Kubešová

27. 1. 2025
pripadovka

SHRNUTÍ PROJEKTU

Způsobilé náklady:

3,2 mil. Kč 

Dotace:

1,3 mil. Kč 

Míra podpory:

40 %

Zahájení projektu:

 02/2022

Ukončení projektu:

03/2023 

Co vše bylo z dotace pořízeno?

Příprava na digitalizaci a její přínosy

Česká společnost, která se řadí mezi přední výrobce a distributory doplňků stravy v ČR, se rozhodla pro kompletní digitalizaci podniku. V době podání žádosti spadala do kategorie malý podnik, tedy počet zaměstnanců byl do 50 osob. Přechod k tzv. modelu bezpapírové kanceláře proběhl díky zavedení robustního ERP systému. Jak probíhala příprava projektu? 

V prvním kroku klient důkladně zmapoval, jaký je aktuální stav jednotlivých pracovišť. Díky tomu mohl vydefinovat požadavky na funkci nového ERP systému. Cílem bylo zjednodušit a zrychlit řadu každodenních firemních procesů například přípravu zásilek. U zásilek pro B2C segment (koncové zákazníky) je klíčová rychlost a správnost dodávky. U dodávek pro B2B české i zahraniční odběratele hraje klíčovou roli správnost připravených palet tak, aby bylo zboží připravené pro konkrétní dopravce podle správného pořadí, dále poskytnutí logistických informací o rozměrech a hmotnosti zboží. Díky novému systému došlo k propojení všech informací a zautomazitování řady úkonů – a díky tomu i rychlejší expedici zásilek a snížení chybovosti. 

Jak nový systém změnil každodenní chod firmy?

V rámci výroby a jejího plánování bylo hlavním plánovaným přínosem snížení velké administrativní zátěže, která je spojená s dodržováním certifikovaných postupů, plánováním, schvalovacími procesy či archivací dokumentů. Po digitalizaci došlo k propojení veškerých dat, což šetří čas zaměstnanců a usnadňuje dohledatelnost informací.  

Klíčová je včasná příprava projektu

Projekt splnil kritéria výzvy Digitální podnik a byl v souladu s Národní RIS3 strategií (s cílem „Vyšší využívání ICT v podnikání“). Pro úspěšnost projektu bylo klíčové včasné zahájení příprav projektu (např. výběr dodavatelů) a důkladně promyšlená strategie – jednou z nejnáročnějších částí projektu byla specifikace potřebných funkcí nového systému. Součástí plánování byly i rozhovory napříč jednotlivými odděleními vč. řadových zaměstnanců.  

 

Případ této firmy ukazuje, že digitalizace představuje investici, která se vyplatí – šetří čas, usnadňuje práci a zvyšuje konkurenceschopnost. Díky dotačním programům můžete získat finanční podporu, která vám pomůže nastartovat změny směrem k modernímu a efektivnímu podnikání. 

  • Program: OP TAK – Digitální podnik
  • Zaměření: Podpora zvýšení digitální úrovně podniků prostřednictvím nákupu a zavádění pokročilých nevýrobních digitálních technologií určených k automatizaci, digitalizaci dat a efektivnějšímu propojení a řízení firemních procesů.  

Chcete být i nadále v obraze? Sledujte nás.

Tereza Kubešová

Tereza se v marketingovém týmu věnuje především copywritingu. S jejími texty se setkáte na našem webu i v rámci dalších propagačních materiálů. Stará se také o sociální sítě GRANTEXU.

K psaní měla vždy blízko, proto si jako studijní obor zvolila sémiotiku a mediální studia. Pracovala jako marketingová specialistka v jihočeském technologickém startupu, zkušenosti má také z agenturního prostředí. Tvorba obsahu ji ze všech marketingových aktivit zaujala nejvíc, proto se vydala na cestu copywriterky na volné noze.

MÁM ZÁJEM O DOTACE

Vyplňte formulář a my se vám co nejdříve ozveme zpět. 

    *povinné pole





    Přejít nahoru