Případová studie: Díky digitalizaci a robotizaci šetří Lékárna U Salvátora čas i náklady
SHRNUTÍ PROJEKTU
digitalizace a robotizace
celkového provozu zařízení
Místo realizace:
Nové Město na Moravě
Způsobilé výdaje:
3,4 mil. Kč
Dotace:
1, 3 mil. Kč
Míra podpory:
40%
PŘÍNOSY DIGITÁLNÍ TRANSFORMACE
- Rychlejší zpracování objednávek (a jejich nárůst)
- Zvýšení produktivity zaměstnanců
- Snížení nákladů, které souvisí s chybovostí
- Rychlejší zpracování dat o zboží
- Zvýšení kybernetické bezpečnosti
VYČÍSLITELNÉ PŘÍNOSY NAVRŽENÉHO PROJEKTU
- Meziroční nárůst tržeb o 10 až 15 %
- Zvýšení produktivity práce o 15 %
- Snížení nákladů spojených s chybovostí min. o 20 %
Nárůst obratu díky digitalizaci
LÉKÁRNA U SALVÁTORA Nové Město na Moravě, s.r.o. provozuje svou činnost už od roku 1993. Návštěvníkům nabízí širokou škálu farmaceutických služeb – distribuci léků na předpis, poradenství, prodej volně prodejných léčiv, kosmetiky apod. Má celkem 8 zaměstnanců. Během svého fungování se přizpůsobuje aktuálním požadavkům trhu.
Cílem je zvýšit obrat v následujících 3 až 5 letech o 5 až 10 % při zachování stávajícího počtu zaměstnanců. Toho chce lékárna dosáhnout prostřednictvím digitální transformace – pořídit si nejmodernější systémy a software, který jim umožní nárůst produktivity práce o přibližně 15 % a snižování nákladů.
O spolupráci s GRANTEXEM
Výchozí stav lékárny
Dosud LÉKÁRNA U SALVÁTORA využívala účetní software POHODA, provoz lékárny pak běží už od počátku na systému LS LEKIS. Je nezbytný pro výdej e-receptů, objednávají a naskladňují se přes něj léky, provádí se kontrola počtu balení, šarží a expirace a také FMD kódy každého jednotlivého balení. Výdej se uskutečňuje přes QR kódy. Tento systém však s sebou nese i nevýhody, a to především: časová náročnost při manuálním ukládání a výdeji léčiv (vše se musí několikrát kontrolovat); chyby způsobené lidským faktorem; absence automatické kontroly expirace produktů v systému.
Co přinese robotizovaný systém?
S tím vším má pomoci pokročilý robotizovaný logistický systém. Jeho výhodou je, že se zrychlí a zautomatizuje naskladňování léčiv při příjmu, uložení do skladu i následný výdej. Čas, který díky tomu zaměstnanci ušetří, mohou věnovat detailnější komunikaci s pacientem, upozornit ho na vzájemné interakce s dalšími léčivy, případné nežádoucí účinky a nabídnou mu případně vhodné doplňky stravy. Eliminuje se také chybovost. Projekt se netýká obnovy stávajícího systému, ale jedná se o pořízení zcela nových technologií a funkcionalit, které budou fungovat v celku.
- Tento systém zefektivní všechny kroky správy zásob (příjem, výdej, expirace léků, vrácení zboží a dodávky).
- Zboží vydává speciální robotické rameno, které balíček umístí na dopravní pás nebo rychlý výdejní modul pro přepravu k jednotlivým obslužným pultům.
- Umožňuje rychlé naskladnění – až 350 balení za hodinu.
Všichni zaměstnanci budou proškoleni a budou mít přístup do systému prostřednictvím individuálních přihlašovacích údajů. Zajistí se tak bezpečná práce s daty, navíc bude možné dohledat původce operací a změn v systému. Celkově tak dojde k posílení počítačové bezpečnosti firmy.
Jak jsou klienti spokojeni s realizací?
- Program: OP TAK – Digitální podnik
- Zaměření: Podpora zvýšení digitální úrovně podniků prostřednictvím nákupu a zavádění pokročilých nevýrobních digitálních technologií určených k automatizaci, digitalizaci dat a efektivnějšího propojení a řízení firemních procesů.
Tereza Kubešová
Tereza se v marketingovém týmu věnuje především copywritingu. S jejími texty se setkáte na našem webu i v rámci dalších propagačních materiálů. Stará se také o sociální sítě GRANTEXU.
K psaní měla vždy blízko, proto si jako studijní obor zvolila sémiotiku a mediální studia. Pracovala jako marketingová specialistka v jihočeském technologickém startupu, zkušenosti má také z agenturního prostředí. Tvorba obsahu ji ze všech marketingových aktivit zaujala nejvíc, proto se vydala na cestu copywriterky na volné noze.
Související články
MÁM ZÁJEM O DOTACE
Vyplňte formulář a my se vám co nejdříve ozveme zpět.