Změna podporovaných regionů v programu Digitální podnik

Ministerstvo průmyslu a obchodu zveřejnilo aktualizované informace k programu Digitální podnik, který podporuje digitalizaci malých a středních podniků. Jednou z klíčových novinek je úprava seznamu podporovaných regionů, která má zásadní dopad na způsobilost žadatelů.

Anita Avdičová

21. 5. 2025

Nepodporované kraje

Karlovarský, Ústecký, Liberecký, Královéhradecký, Pardubický, Moravskoslezský, Zlínský, Olomoucký a hl. m. Praha nejsou ve výzvě podporovány.

Podporované regiony a míra podpory:
REGION MALÝ STŘEDNÍ
Střední Čechy – Rakovník, Kladno, Mělník 45 % 35 %
Střední Čechy – ostatní okresy 40 % 30 %
Jihozápad – Plzeň-sever, Tachov 45 % 35 %
Jihozápad – ostatní okresy 40 % 30 %
Jihovýchod 35 % 25 %
Karlovarský, Ústecký, Liberecký, Královehradecký, Pardubický, Moravskoslezský, Zlínský, Olomoucký kraj a Praha Tyto kraje nejsou ve výzvě podporovány

Na co lze dotaci využít:

  • Zavádění nevýrobních technologií (např. ERP, MES, MIS)
  • Tvorba digitálních dvojčat a digitálních plánů transformace
  • Pokročilá logistika a řízení skladů (WMS, autonomní systémy)
  • IT bezpečnost a konektivita
  • Vzdělávání a certifikace zaměstnanců v oblasti digitalizace
  • Zavedení systémů CDE/BIM pro stavební a projektové řízení

Příjem žádostí

  • Žádost můžete podat v období 20. října 2025 – 18. února 2026.
  • Výše dotace: 2,5 – 50 mil. Kč, s mírou podpory dle velikosti podniku a místa realizace (25 % – 45 %).

Pokud působíte v jednom z podporovaných regionů a plánujete digitalizaci, doporučujeme zahájit přípravy projektu co nejdříve. V rámci harmonogramu OP TAK je tento termín příjmu žádostí součástí kontinuální podpory podniků zaměřených na digitalizaci, inovace a rozvoj technologií.

Chcete být i nadále v obraze? Sledujte nás.

Anita Avdičová

Anita je součástí marketingového týmu GRANTEXU, kde se věnuje copywritingu a obsahové strategii. Stojí za texty na našem webu, v newsletterech i dalších propagačních materiálech, a zároveň spravuje firemní sociální sítě. V marketingu působí již dva roky a tvoří obsah nejen pro firmy, ale i jednotlivce. Navazuje na svou předchozí praxi projektové manažerky v oblasti dotačních projektů, díky které dokáže srozumitelně a efektivně komunikovat i složitá témata. Ve své práci spojuje odbornost s citem pro jazyk a důrazem na kvalitní, přínosný obsah.

Ve volném čase nejraději cestuje a poznává nová místa se svou rodinou.

MÁM ZÁJEM O DOTACE

Vyplňte formulář a my se vám co nejdříve ozveme zpět. 

    *povinné pole





    Přejít nahoru