Main Menu
Multimodální osobní doprava
Podpora pro města až obce s maximální výší dotace až 75 milionů Kč určená na výstavbu a modernizaci přestupních terminálů, parkovacích systémů a preferenčních opatření se zaměřením na veřejnou dopravu.
Příjem žádostí:
Vyhlášení není plánováno
Míra podpory:
Až 85 %
Velikost projektu:
3–75 mil. Kč způsobilých výdajů
Místo realizace:
Celá ČR kromě Prahy a Brna
Žadatel:
Města a obce, ostatní subjekty
Model hodnocení:
Způsob hodnocení je průběžný
Pro schválení projektu je zásadní datum podání projektu, proto je důležité začít s přípravou včas.
Způsob financování:
Způsob financování je ex-post
Dotace je proplacena po ukončení projektu nebo v jeho průběhu (v případě více etap).
KDO A NA CO MŮŽE ČERPAT
Informace jsou převzaty z poslední vyhlášené výzvy. Při novém vyhlášení se mohou lišit.
Žádat můžete, pokud jste
- Kraje, obce
- Organizace zřizované nebo zakládané obcemi/kraji
- Dobrovolné svazky obcí a organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí
- Dopravci na základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících
Dotaci je možné využít na následující aktivity/výdaje:
- Komunikace pro cyklisty
- Schodiště, eskalátory, výtahy
- Svislé a vodorovné dopravní značení a zvýrazňující prvky
- Pořízení dlouhodobého a drobného nehmotného majetku
- stavbou vyvolané úpravy a přeložky stávajících pozemních komunikací a připojení sousedních nemovitostí
VĚDĚLI JSTE, ŽE…
Nejsme pouze dotační poradci, v týmu spolupracujeme se špičkovými odborníky z mnoha různých oborů. V případě jakékoliv potřeby se tedy neváhejte na nás s čímkoliv obrátit.
Podrobný výčet podporovaných výdajů:
Výdaje na realizaci přestupního terminálu pro veřejnou dopravu:
- pozemní komunikace (uvnitř přestupního terminálu), zastávkové pruhy a zálivy, příjezdová a odjezdová stání pro vozidla veřejné dopravy, včetně všech konstrukčních vrstev a konstrukčních součástí;
- odstavná a manipulační stání pro vozidla veřejné dopravy, včetně všech konstrukčních vrstev a konstrukčních součástí;
- opěrné zdi, násypy, svahy a příkopy;
- nástupiště a nástupní ostrůvky zastávek;
- komunikace pro pěší (uvnitř přestupního terminálu), opatření pro osoby s omezenou schopností pohybu, orientace a komunikace a další bezpečnostní opatření na nich, včetně všech konstrukčních vrstev;
- komunikace pro cyklisty (uvnitř přestupního terminálu), bezpečnostní opatření na nich, včetně všech konstrukčních vrstev;
- místa pro přecházení, přechody pro chodce, přejezdy pro cyklisty, jejich nasvětlení, ochranné ostrůvky, vysazené chodníkové plochy;
- podchody, nadchody, rampy a lávky pro chodce; o zastřešení nástupišť, přístřešky, označníky, lavice, osvětlení, odpadkové koše a ostatní mobiliář zastávek;
- schodiště, eskalátory, výtahy, pohyblivé chodníky a jiná zařízení pro osoby s omezenou schopností pohybu, orientace a komunikace;
- svislé a vodorovné dopravní značení a zvýrazňující prvky;
- samostatné provozní budovy a provozní objekty sloužící obsluze a údržbě přestupního terminálu, dopravcům a cestujícím jako zázemí, kryté uzavřené prostory pro cestující (haly, vestibuly, čekárny, včetně zohlednění odlišných potřeb žen a mužů);
- další přímo související výdaje.
Výdaje na realizaci parkovacího systému zajišťujícího přestup na veřejnou dopravu:
- pozemní komunikace (uvnitř parkovacího systému), plochy pro stání osobních vozidel a motocyklů v režimu P+R a K+R, včetně všech konstrukčních vrstev, konstrukčních součástí a objektů parkovacích domů;
- infrastruktura pro parkování jízdních kol v režimu B+R v podobě volně dostupných pevných stojanů, uzamykatelných boxů, úschoven a parkovacích věží pro jízdní kola, včetně všech konstrukčních vrstev a konstrukčních součástí;
- opěrné zdi, násypy, svahy a příkopy;
- komunikace pro pěší (uvnitř parkovacího systému), opatření pro osoby s omezenou schopností pohybu, orientace a komunikace a další bezpečnostní opatření na nich, včetně všech konstrukčních vrstev;
- komunikace pro cyklisty (uvnitř parkovacího systému), bezpečnostní opatření na nich, včetně všech konstrukčních vrstev;
- místa pro přecházení, přechody pro chodce, přejezdy pro cyklisty, jejich nasvětlení, ochranné ostrůvky, vysazené chodníkové plochy;
- podchody, nadchody, rampy a lávky pro chodce;
- schodiště, eskalátory, výtahy, pohyblivé chodníky a jiná zařízení pro osoby s omezenou schopností pohybu, orientace a komunikace;
- svislé a vodorovné dopravní značení a zvýrazňující prvky;
- samostatné provozní budovy a provozní objekty sloužící obsluze a údržbě parkovacího systému;
- další přímo související výdaje.
Doprovodná část projektu (max. 20 % z celkových způsobilých výdajů):
- stavbou vyvolané úpravy a přeložky stávajících pozemních komunikací a připojení sousedních nemovitostí, nezbytné stavební úpravy části pozemní komunikace bezprostředně navazující na realizované preferenční nebo kapacitní opatření pro veřejnou dopravu;
- stavbou vyvolané úpravy a přeložky stávající technické infrastruktury, drážních objektů, vodních toků a jejich koryt, meliorací a oplocení;
- zajištění stability svahů a sanace skalních stěn na přilehlých pozemcích, protihluková opatření, jejichž návrh je řádně zdůvodněn a podložen stanoviskem orgánu ochrany veřejného zdraví v projektové dokumentaci;
- provizorní dopravní značení, provizorní zastávky, provizorní objízdné komunikace, provizorní mosty a lávky, příjezdová komunikace na staveniště, staveništní komunikace, opatření zabezpečující pohyb chodců na staveništi a provizorní přístup k nemovitostem;
- pořízení dlouhodobého a drobného hmotného majetku – HW a další fyzická zařízení informačního a navigačního inteligentního dopravního systému pro parkovací systém P+R, K+R nebo B+R umístěného mimo přestupní terminál nebo parkovací systém;
- pořízení dlouhodobého a drobného nehmotného majetku – SW informačního a navigačního inteligentního dopravního systému pro parkovací systém P+R, K+R nebo B+R umístěného mimo přestupní terminál nebo parkovací systém.
Chcete vědět víc o dotacích pro města a obce?
CHCI POMOCI S PŘÍPRAVOU DOTACE
Pomůžeme vám získat finance na rozvoj vašich projektů. Vyplňte formulář a my se vám ozveme zpět co nejdříve.