Povinná publicita dotačního projektu
Důvod povinné publicity je prostý, co je dáno, to je psáno. Samozřejmě víme, že se to říká opačně, ale v případě publicity projektu to platí i v tomto pořadí. Informovat veřejnost o tom, k čemu nám evropské fondy pomáhají, je nezbytnou součástí každého úspěšného projektu. Mnohá místa, která byla díky dotacím zvelebena, jistě znáte sami.
Pokud jste podali úspěšný projekt nebo to máte teprve v plánu, potěší vás, že splnit podmínku povinné publicity není nic složitého. Přesvědčte se sami.
Jak splnit podmínky povinné publicity?
- Zveřejnit informace o podpoře z EU včetně stručného popisu a cílů projektu na internetových stránkách příjemce, pokud jimi disponuje.
- Umístit plakátu splňujícího požadavky na povinnou publicitu na místě dobře viditelném pro veřejnost.
- U projektů se schválenou dotací více než 500 tis. Eur platí povinnost umístit po dobu realizace projektu dočasný billboard, který je po ukončení projektu nahrazen stálou pamětní deskou, to platí i pro projekty, které spočívají v nákupu hmotného majetku.
Nástroje povinné publicity je třeba umístit ihned po zahájení prací na projektu a zachovat je umístěné až do skončení udržitelnosti projektu. O plnění dané povinnosti příjemce informuje v žádostech o platbu a následně prostřednictvím zpráv o udržitelnosti projektu dokládáním fotodokumentace.
Výjimku z výše uvedených požadavků na dobu plnění povinné publicity tvoří povinnost pořádání OPEN DAYS, tedy slavnostního ukončení projektu. Jak přesně je to s podmínkami OPEN DAYS u projektů se schválenou dotací přesahující 50 mil. Kč, píšeme ZDE.
Pokud si nejste jistí použitím vhodného nástroje publicity, napište nám nebo zavolejte, rádi Vám pomůžeme i v této oblasti.
Veronika Divinová
Související články
MÁM ZÁJEM O DOTAČNÍ PORADENSTVÍ
Vyplňte formulář a my se vám ozveme zpět co nejdříve.