Main Menu
Vybavení drážních vozidel palubní jednotkou ETCS
Cílem programu je podpora financování nákladů souvisejících s vybavením drážních vozidel palubními částmi systému řízení a zabezpečení železniční dopravy.
Příjem žádostí:
Vyhlášení plánováno v průběhu roku 2025
Míra podpory:
Až 85 %
Velikost projektu:
Až 23,4 mil. Kč podpory na vybavení jednoho vozidla
Místo realizace:
Na celém území ČR
Žadatel:
Podniky všech velikostí
Model hodnocení:
Způsob hodnocení je kolovýZpůsob financování:
Způsob financování je ex-postDOTACE NA PALUBNÍ JEDNOTKY ETCS
Informace jsou převzaty z poslední vyhlášené výzvy. Při novém vyhlášení se mohou lišit. Program Vybavení drážních vozidel palubní jednotkou ETCS je součástí Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Cílem programu je podpora financování nákladů souvisejících s vybavením drážních vozidel palubními částmi systému řízení a zabezpečení železniční dopravy.
Kdo může žádat?
- Právnická či fyzická osoba se sídlem, zastoupením, pobočkou, organizační složkou nebo dceřinou společností v České republice
- Provozovatel drážního vozidla, pro které bude z dotace u financováno zařízení ETCS
Na co lze dotaci využít?
- Fitment – instalace zařízení ERTMS Baseline 3 (hardware, software, radiová komunikace třídy A v případě ERTMS úrovně 2) na nové drážní vozidlo v době jeho výroby
- Retrofitting – instalace zařízení ERTMS Baseline 3 (HW, SW, radiová komunikace třídy A v případe ERTMS úrovně 2) na stávající drážní vozidlo, které je již v provozu a není vybaveno systémem ERTMS
- Upgrade – instalace zařízení ERTMS Baseline 3 (HW, SW, radiová komunikace třídy A v případě ERTMS úrovně 2) na existujícím vozidle již vybavené systémem ERTMS
VĚDĚLI JSTE, ŽE…
Podle Zákona o dráhách může kterýkoli dopravce požádat o přístup na železniční dopravní cestu v České republice, pokud je držitelem licence udělené členským státem Evropské unie. Příspěvek může být poskytnut těm dopravcům s licencí, kteří jsou zároveň držiteli tzv. osvědčení dopravce ve smyslu § 34h zákona o dráhách.
Způsobilé výdaje
- Centrální počítač EVC (European Vital Computer).
- Záznamová jednotka JRU (Juridical Recording Unit).
- Zobrazovací jednotka DMI (Driver-Machine Interface).
- Přenosový modul balízy BTM (Balise Transmission Module) vč. antény pro čtení balíz.
- Systém odometrie.
- Rozhraní palubní části ETCS a vozidla (navázání na řídící a brzdový systém vozidla)
- TIU (Train Interface Unit).
- LTM (Loop Transmission Module) – přenosový modul pro komunikaci se smyčkou.
- STM (Specific Transmission Module) – specifický modul národního systému vlakového zabezpečovacího zařízení ATP (Automatic Train Protection) – vybavenost dopravců telematickými aplikacemi v nákladní či osobní dopravě v souladu s TSI TAF a TSI-TAP – telematické aplikace v nákladní a osobní přepravě.
- EURORADIO – rozhraní mezi systémem GSM-R a ETCS.
- OBU (OnBoard Unit) – palubní (mobilní) jednotka subsystému řízení a zabezpečení ERTMS/ETCS dohlížející na dodržování jízdních pokynů.
- Zabudování palubní části do drážního vozidla.
- Schválení prototypové zástavby palubní jednotky ETCS do drážního vozidla pro vydání průkazu způsobilosti nebo povolení změny typu DÚ nebo Agenturou EU pro
železnice. - Provedení testů kompatibility za účelem získání průkazu způsobilosti palubní části ETCS od DÚ nebo vydání změny povolení uvedení drážního vozidla na trh od DÚ nebo Agentury EU pro železnice pro provoz v ČR.
- Zásahy do řídícího systému lokomotivy (hardware a software) související sezabudováním palubních jednotek ETCS.
Povinné přílohy k žádosti o dotaci
- Průvodní list k žádosti o poskytnutí příspěvku
- Čestné prohlášení – Identifikace vlastnické struktury
- Finanční rozpočet
- Předpokládaný harmonogram realizace
- Doklad o prokázání vztahu žadatele k drážnímu vozidlu
- Výpis z evidence rejstříku trestů
- Smlouva o dílo
- Osvědčení dopravce
- Formulář posouzení podniku v obtížích
- Záměr projektu schválený Centrální komisí Ministerstva dopravy
Základní podmínky - na co si dát pozor
- Oprávněnost podnikat na území ČR (registrace jako poplatník daně z příjmu)
- Žadatel je držitelem licence udělené členským státem Evropské unie
- Nemá žádné nedoplatky vůči vybraným institucím a svým zaměstnancům
- Žadatel musí mít uzavřena minimálně 2 účetní období
- Není proti němu vedeno insolvenční řízení, není v likvidaci, není podnikem v obtížích aj.
- Náklady jsou způsobilé po předložení žádosti (Smlouva o dílo s vybraným dodavatelem může být podepsána před podáním žádosti o dotaci, ale nesmí být vydaná faktura, nebo provedená dodávka.)
Chcete vědět víc o dotacích z oblasti energetiky a FVE?
CHCI POMOCI S PŘÍPRAVOU DOTACE
Pomůžeme vám získat finance na rozvoj vašich projektů. Vyplňte formulář a my se vám ozveme zpět co nejdříve.